Våra tjänster
Vi ger dig rätt deklarationshjälp
Vi på KMSG styr upp din deklaration med rätt deklarationshjälp. Allt enligt rådande regelverk, för en fläckfri deklaration utan anmärkningar.
Våra redovisningsekonomer fixar allt som har med deklaration och deklarationshjälp att göra. Vi erbjuder digitala lösningar som gör deklarationen smidig och lätthanterlig, där du enkelt förser oss med underlag online.
Ring våra auktoriserade redovisningskonsulter på
+46 736 22 35 65
Vad är deklaration?
En deklaration är ett dokument som utgör underlag för hur mycket en fysisk eller juridisk person ska betala i skatt. Det innebär alltså att deklarationen kan lämnas in som företag/privat. I deklarationen redovisas hur mycket företaget eller privatpersonen tjänat under det gångna året och hur mycket skatt som måste betalas. Deklarationen lämnas vanligtvis in i samband med räkenskapsårets slut, efter en viss tid in på det nya året.
Den 2 maj 2023 är exempelvis sista datum för att lämna in sin inkomstdeklaration för inkomståret 2022. Inkomstdeklaration och regler för inlämning skiljer sig däremot åt beroende på företagsform. Om du driver ett aktiebolag eller handelsbolag styrs inkomstdeklarationens datum av företagets bokslutsdatum.
Vi hjälper dig att deklarera så blir det lättare att nå skatteåterbäring
Hos oss får du hjälp med försäkran av rätt deklaration till allt från inkomster och eget kapital till avdrag och skattereduktioner. Våra tjänster för deklarering anpassas efter just dina behov, utifrån bransch, företagsform och storlek på verksamheten. Med kunder över hela landet hjälper vi årligen mängder av företag och privatpersoner med inkomstdeklaration såväl som deklaration för aktiebolag och andra större företag.
Vi är ert självklara deklarationsombud, oavsett storleken på er verksamhet. Ett deklarationsombud tar hand om digitaldeklaration för företag eller privatpersoner och har möjlighet att lämna in dokument, samt kan ta del av information via Skatteverket. Hos oss är din deklaration i trygga händer, för ett långvarigt samarbete.
SERVICE
Högsta möjliga
servicenivå
Vi sköter er deklaration för bostadsrättsförening
Med vår expertis inom deklaration för brf ser vi till så att er förening deklarerar enligt rådande regelverk.
Genom att ta hjälp av oss får ni tillgång till digitala verktyg som gör det lätt att skicka in rätt uppgifter, medan vi tar hand om resten. Allt som behövs för att räkna ut slutgiltig skatt för räkenskapsåret.
I Sverige är det lag på att lämna in deklaration för bostadsrättsföreningar, där även inkomster som inte hör till fastigheten ska tas upp till beskattning.
Bostadsrättsföreningar räknas antingen som privatbostadsföretag (äkta bostadsförening) eller som oäkta bostadsföretag (oäkta bostadsrättsförening). Oavsett form hjälper vi er med deklareringen, för att avlasta styrelsen till förmån för andra delar av förvaltningen.
Eftersom en brf är en ekonomisk förening ska alla intäkter och kostnader deklareras som inkomst av näringsverksamhet.
Våra redovisningskonsulter säkerställer att deklarationen i er brf även tar hänsyn till olika näringsverksamheter som föreningar kan bedriva, såsom kaféer eller gym.
Få koll på momsdeklarationen
Anlita oss för professionell rådgivning kring momsdeklarationen. Om du har ett företag som är momsregistrerat får du professionell hjälp av oss med allt från sammanställning av underlag till inlämning av momsdeklarationen i tid. Vi ser till så att alla dina uppgifter är korrekta för utgående respektive ingående moms, så att du får tillbaka så mycket som möjligt på momsen utan att betala mer än vad som behövs.
På vilket datum som ens moms ska genomgå redovisning regleras utifrån hur företaget är registrerat. Momsen kan redovisas en gång årligen, varje kvartal eller månad, beroende på företagets registrering hos Skatteverket.
Vi tar reda på vad som gäller för just din verksamhet, med en utförlig deklaration av momsen så att allt går rätt och riktigt till. Vi håller oss självklart uppdaterade kring Skatteverkets nuvarande regler och datum för momsdeklaration 2022, så att din deklaration lämnas in med god marginal.
Vi gör det lätt att deklarera med enskild firma
En stor fördel med att vara egenföretagare är att många inköp kan dras av på firman. Med vår rådgivning får du som enskild näringsidkare en högklassig deklaration, där eventuell vinst redovisas på bästa möjliga sätt. Vi hjälper din enskilda firma att nå sina ekonomiska mål med en gynnsam och regelriktig deklaration.
Vi ger dig råd kring vilka avdrag du kan göra när din enskilda firma ska deklarera. Det kan handla om avdrag för arbetslokal, utrustning, resekostnader, varor och tjänster, med mera. Möjligheterna är många och med rätt rådgivning missar du inga chanser för avdrag. Allt för att ditt företag inte ska skatta bort pengar i onödan. När du ska deklarera med enskild firma ser vi till så att allt stämmer i enlighet med rådande regelverk, så att du slipper tråkiga anmärkningar och avgifter.
Deklarera smart med aktiebolag
För många små och medelstora aktiebolag är det kostsamt att ha tillräcklig kompetens för deklarationen inom organisationen. Deklarering är ett snårigt regelverk, som med fördel hanteras av professionella skatterådgivare och redovisningsekonomer. Vi hanterar din deklaration löpande och sammanställer dokumentet när det är dags att för ert aktiebolag att deklarera.
Vid behov kan vi även hjälpa till med deklaration enligt K10. K10 är en blankett som är framtagen för ägare i fåmansbolag. K10-blanketten lämnas in som bilaga till Skatteverket tillsammans med inkomstdeklarationen. Fåmansföretag är som namnet antyder företag med endast några få ägare. Det handlar vanligtvis om aktiebolag eller ekonomiska föreningar, med fyra eller färre delägare som tillsammans äger aktier som motsvarar mer än hälften av företagets röster, enligt Skatteverket.
PERSONAL
Vårt team på 12 personer är redo att hjälpa dig!
Genom att anlita oss har du alltid kontakt med din egen personliga konsult. Vi arbetar i team om minst två personer, för att säkerställa en mycket god insyn i din verksamhet – 365 dagar om året. Ditt team består av en administrator – samt ytterligare en konsult, som tillsammans ser till att verksamheten är igång året runt, oavsett semestrar eller eventuella sjukdagar. Alla i vår personal är auktoriserade eller på väg att bli. Allt för att säkerställa kvaliteten på våra tjänster, med bred kompetens inom alla branscher och bolagsformer.