Our services
Vi ger dig rätt deklarationshjälp
We at KMSG manage your declaration with the right declaration help. All in accordance with current regulations, for a spotless declaration without remarks.
Our accounting economists take care of everything that has to do with tax returns and tax return assistance. We offer digital solutions that make the declaration smooth and easy to handle, where you can easily provide us with information online.
Call our authorized accounting consultants at
+46 736 22 35 65
What is a declaration?
A declaration is a document that forms the basis for how much a natural or legal person must pay in tax. This means that the declaration can be submitted as a company / private individual. The tax return reports how much the company or individual has earned during the past year and how much tax must be paid. The declaration is usually submitted in connection with the end of the financial year, after a certain time into the new year.
The 2 maj 2023 är exempelvis sista datum för att lämna in sin inkomstdeklaration för inkomståret 2022. Inkomstdeklaration och regler för inlämning skiljer sig däremot åt beroende på företagsform. Om du driver ett aktiebolag eller handelsbolag styrs inkomstdeklarationens datum av företagets bokslutsdatum.
Vi hjälper dig att deklarera så blir det lättare att nå skatteåterbäring
Hos oss får du hjälp med försäkran av rätt deklaration till allt från inkomster och eget kapital till avdrag och skattereduktioner. Våra tjänster för deklarering anpassas efter just dina behov, utifrån bransch, företagsform och storlek på verksamheten. Med kunder över hela landet hjälper vi årligen mängder av företag och privatpersoner med inkomstdeklaration såväl som deklaration för aktiebolag och andra större företag.
Vi är ert självklara deklarationsombud, oavsett storleken på er verksamhet. Ett deklarationsombud tar hand om digitaldeklaration för företag eller privatpersoner och har möjlighet att lämna in dokument, samt kan ta del av information via Skatteverket. Hos oss är din deklaration i trygga händer, för ett långvarigt samarbete.
SERVICE
Highest possible
level of service
Vi sköter er deklaration för bostadsrättsförening
Med vår expertis inom deklaration för brf ser vi till så att er förening deklarerar enligt rådande regelverk.
Genom att ta hjälp av oss får ni tillgång till digitala verktyg som gör det lätt att skicka in rätt uppgifter, medan vi tar hand om resten. Allt som behövs för att räkna ut slutgiltig skatt för räkenskapsåret.
I Sverige är det lag på att lämna in deklaration för bostadsrättsföreningar, där även inkomster som inte hör till fastigheten ska tas upp till beskattning.
Bostadsrättsföreningar räknas antingen som privatbostadsföretag (äkta bostadsförening) eller som oäkta bostadsföretag (oäkta bostadsrättsförening). Oavsett form hjälper vi er med deklareringen, för att avlasta styrelsen till förmån för andra delar av förvaltningen.
Eftersom en brf är en ekonomisk förening ska alla intäkter och kostnader deklareras som inkomst av näringsverksamhet.
Våra redovisningskonsulter säkerställer att deklarationen i er brf även tar hänsyn till olika näringsverksamheter som föreningar kan bedriva, såsom kaféer eller gym.
Keep track of the VAT declaration
Hire us for professional advice on the VAT declaration. If you have a company that is VAT registered, you get professional help from us with everything from compiling documentation to submitting the VAT declaration on time. We make sure that all your information is correct for outgoing and incoming VAT, so that you get back as much as possible on the VAT without paying more than what is needed.
The date on which ones VAT must be reported is regulated on the basis of how the company is registered. VAT can be reported once a year, every quarter or month, depending on the company's registration with the Swedish Tax Agency.
We find out what applies to your particular business, with a detailed declaration of VAT so that everything goes right and proper. We stay of course updated on the Swedish Tax Agency's current rules and date for VAT return 2022, so that your return is submitted by a good margin.
We make it easy to declare with a sole proprietorship
A big advantage of being self-employed is that many purchases can be deducted at the company. With our advice, you get as a sole trader and a high-class tax return, where any profit is reported in the best possible way. We help your individual company to achieve its financial goals with a favorable and declaration according to current rules.
We give you advice on what deductions you can make when your individual company has to declare. It can be about deductions for work premises, equipment, travel costs, goods and services, and more. The possibilities are many and with the right advice you will not miss any chances of deduction. All so that your company does not waste money unnecessarily. When you have to declare with a sole proprietorship, we make sure that everything is in accordance with current regulations, so that you avoid boring remarks and fees.
Declare smart with a limited company
For many small and medium-sized companies, it is costly to have sufficient competence for the declaration within the organization. Declaration is a complicated set of rules, which is advantageously handled by professional tax advisers and accounting economists. We handle your declaration on an ongoing basis and compile the document when it is time for your limited company to declare.
If necessary, we can also help with declaration according to K10. K10 is a form that has been developed for owners of small companies. The K10 form is submitted as an appendix to the Swedish Tax Agency together with the income tax return. Small companies are, as the name suggests, companies with only a few owners. These are usually limited companies or economic associations, with four or fewer shareholders who together own shares that correspond to more than half of the company's votes, according to the Swedish Tax Agency.
STAFF
Vårt team på 12 personer är redo att hjälpa dig!
Genom att anlita oss har du alltid kontakt med din egen personliga konsult. Vi arbetar i team om minst två personer, för att säkerställa en mycket god insyn i din verksamhet – 365 dagar om året. Ditt team består av en administrator – samt ytterligare en konsult, som tillsammans ser till att verksamheten är igång året runt, oavsett semestrar eller eventuella sjukdagar. Alla i vår personal är auktoriserade eller på väg att bli. Allt för att säkerställa kvaliteten på våra tjänster, med bred kompetens inom alla branscher och bolagsformer.